Skrytmåns!

Ja idag känner jag för att skryta extra mkt om mina barn och det är bara för att dom är så himla fantastiska och jag är så faccinerad över vad dom faktiskt kan för att vara så små.

Ängla- som nu är 2 år och 4 mån, hon pratar rent hon kan olika bokstäver och räknar för fullt. Hon vill inte ha blöja längre och fixar det där med toan helt själv. Hon är omtänksam och förståndig, hennes roliga miner och kommentarer. Hon hjälper till och dukar bordet, ja frukosten tar hon fram helt själv, jag behöver bara öppna kylskåpet och flingorna hämtar hon själv i skafferiet. Pysslar och tar hand om lillasystser, leker med henne och när hon är ledsen hämtar hon vatten eller nappen, pussar och kramar och säger; ingen fara Ängla är här... Min lilla gosa! Jag älskar henne så. Vi är så nyfikna på vad det blir av henne när hon blir stor. Hon är så underbar och jag förvånas nästan varje dag över något nytt som hon lärt sig eller säger. Hon är så rolig!

Thyra- lilla tjejen är nu 9 mån och har börjat gå på knäna, det ser så kul ut :) Men när ska hon börja gå? Ja det är nog inte långt kvar, hajjar hon knäna så kommer väl fötterna snart med. Jag förundras över ord som hon redan kan säga och hur hon leker och roar sig själv. Ibland när hon leker med sin storasyster kan jag helt plötsligt se hur hon böjer sig mot henne och ger henne världens puss. Så sött! Och även hon ärä så rolig, man skrattar åt saker hon gör hela tiden :) Damn it vad jag älskar henne!

Allt det här "jobbiga" med att ha barn, som sömnlösa nätter, trots och andra saker man blir galen på, så överväger det jag nämnde innan allt. Dom är ju så underbara och det är det häftigaste jag varit med om att få barn, det lilla barnen som inte gör någonting, sen kan de sitta, rulla, krypa, gå prata, räkna, springa, hur häftigt som helst!

Nej nu får det räcka, skulle kunna hålla på hur länge som helst! Men det är ju bara att inse att mina barn är bäst! Hahaha!

Men en sak till bara oavsett om det är mina barn eller någon annans så tycker jag att det är väldigt, häftigt och kul att se hur olika barn är och hur olika dom kan bete sig i olika situtioner, jag jobbar på förskola och det roligaste det är att sitta och studera barnen när dom leker osv när man berkligen funderar på, hm hur tänkte hon nu, hur ska han lösa det här, varför gjorde hon si och varför gjorde han så. Och ibland när man ska förklara något för ett barn så kan man se hur det tänker och tänker och till slut kommer dom på det... Ja det är så kul :D


Nej nu måste jag faktiskt jobba tro det eller ej... Haha!


Puss på er!



Kommentarer
Postat av: Guggelutt

...och tänk bara hur den där lilla gosan tog hand om sin mormor när hon var här! Dina ungar är fantastiska!

Puss

2010-02-03 @ 13:45:15
URL: http://guggelutt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0