Är hon ohyffsad?

Igår var vi på Joels, ja vad heter det, ehm han tog polisexamen och så hade dom en liten mottagningen efter med jättegod mat som Annica och hennes svärmor stog för, samt mumsig efterrätt och trevligt sällskap! :) Grattis igen Joel och lycka till, men var rädd om dig!

Men jag upptäckte även en annan sida från Ängla. Hon lekte fint med barnen och dom hade kul, hon var lite stökig emellanåt och skrek och puttades, men det är sånt barn gör så det bryr jag mig inte så mkt om även om det inte är okej och då säger jag till henne förstås, men det var just det när jag sa till henne då började hon slå mig och sparka mig och det anser jag vara brist på respekt, eller? Jag blev jätteledsen och kände mig misslyckad, varför gör hon så? Vart någonstanns har jag gjort fel? Och vad gör jag nu? Jag blev förstås ännu argare och tog ut henne utomhus och förklarade mer sannsat för henne att det är farligt att sparkas och slåss och hon gör mig ledsen, då lugnade hon ner sig lite, men hon ville bara in till barnen.
En annan sak som hände, fast jag såg det inte, men Matte berättade för mig, en annan mamma sa till alla barnen att inte springa utan ta det lite lugnt, då vänder sig Ängla om och gjorde världens grimars åt mamman, oj vad jag skämdes när jag fick höra det. Så oförskämt eller? Mamman kom av sig och började skratta, men det kändes ändå konstigt för mig. Hon var även väldigt bossig och sa åt de andra barnen vad de skulle göra hela tiden, barnen gjorde som hon sa och de verkade ändå ha väldigt kul.

Visst jag jobbar på förskola och har vart med om många olika beteenden hos barn, för mig är dom helt normala och en del av barnens utveckling, men det finns ju ändå en gräns hur man får bete sig och det här trodde jag inte om Ängla. Känner mig helt tafatt. Hemma är det en annan sak, det är lättare att hantera utbrotten och trotset och sätta gränser, och tro mig det gör jag verkligen. Men man vill ju att hon ska sköta sig hyffsat när man är borta...
Någon som har nå tips om hur jag ska göra? Eller är det här bara en testfas hon går igenom? Gör jag "rätt" jag vet inte, känner mig splittrad, vill jag ta med henne på sånt här igen?

Jag upplever Ängla som en glad, rolig, omtänksam, tuff och bestämd liten dam. Men är hon ohyffsad?

Kram
                                                 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Ängla är en klok, stark och intelligent brud som går igenom en testfas. Du hanterar henne helt rätt och hon är inte osund på något sätt. Hon påmminer till viss det om din äldre syster, hon hade oxå "hyss" för sig. Ohyfsad? Tja, det beror väl på om man vill kalla det så. Hon testar, inte bara dig utan hela sin omgivning. Hennes "problem" är just att hon är stark, intelligent och har integritet...vilket inte jag anser vara nackdelar... men det är tufft att vara förälder till dessa tuffa ungar. Fortsätt som du gör, markera och sätt gränser, men var aldrig orolig. Hon kommer klara sig bra i livet! Puss

2010-01-23 @ 11:10:56
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tack mamma! Jag lär mig ju av den bästa ;) :)

2010-01-23 @ 14:49:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0