Ja då var det dags!

Ja jag tänkte att det nog var dags för mig med att skaffa en blogg för att skriva ner mina tankar och funderingar i mitt liv och det som händer utanför, men vart ska man börja...

Jag fattar mig lite kort om det liv jag lever idag. Jo för snart 4 år sen träffade jag Mattias på Skansen för första gången och det dröjde inte länge förens vi blev ett par och inom 4 mån var vi förlovade och flyttade ihop i en gemensam lägenhet i Barkarby, Hagge flyttade med såklart. Den 17 oktober 2009 gifte vi oss :D

Livet var underbart och ett och ett halvt år senare föddes vår första dotter Ängla, som nu är 2 år och 3 mån och har precis slutat med blöja, usch vad det går fort. Det ser så konstigt ut utan den där stora blöjbaken, nu har hon ju bara en liten rumpa. Haha!

I maj 2008 kom Thyra som nu är snart 8 och en halv månad :) Så med andra ord är det full fart här hemma, så räkna inte med lååååånga inlägg för det är inte mkt tid framför datorn. Men just nu sover Thyra och Ängla är på skolan som hon säger...

Och Hagge, lille Hagge som nu bott hos oss i 4 år, ska flytta :( :) Då han är ganska stressad hemma över att Ängla inte låter honom vara så får han flytta ut till landet där han får vara fri och bli mkt bortskämd av min mormor och morfar.
Då han även bitit Ängla ett par gånger, då jag inte kan vara med överallt och hela tiden, då Ängla passar på... Så blir det här nog bäst för allas del, iaf ett tag framöver. Men det känns ändå jobbigt och jag kommer sakna honom även om jag kommer få träffa honom mkt.

Idag bor vi Kallhäll och just nu känns livet underbart! ;)
 Men hösten har varit väldigt jobbig då jag fick förlossnongsdeprison, (som vi då kom fram till) Varför kände jag mig inte lycklig? Jag har ju allt man kan önska sig, världens underbaraste barn och man och världens mysigaste hund, och fin lägenhet, vad är det för fel på mig? Jag orkade ingenting och hade ingen livsglädje alls... Då jag rotade runt i en låda efter ja var det nu var minns jag inte, hittade jag en annan lapp som handlade just om förlossningdep. och jag läste igenom den och allt stämde in på mig, men va? Är jag deprimerad? Hm, visade lappen för Matte och det kändes som han kunde förstå mig bättre. Då jag varit ganska sur, ledsen och irreterad, jag kunde helt enkelt inte känna mig glad fast jag borde...

Men nu mår jag bättre och det är full fart hela tiden är så sugen på att gå ut och parta och bara släppa loss.

Nej nu måste jag sluta såklart eftersom Thyra nu är vaken, men jag fick sitta i 20 min iaf! Nu blire lunch ut med Hagge, sen hämta Ängla och ut till morsan där jag måste skriva ut papper.

Ha det gott så hörs vi snart igen! 

 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0