Mina tips!

Jo nu när det ändå är igång överallt med att man ska gå ner i vikt kan jag ju mina tips som jag har gjort, utan att eg ändra så mkt.

Ca 6 mån efter Änglas ankomst såg jag ett program samtidigt som jag åt DAIMtårta, iaf vi tittade på ett program om väldigt överviktiga, ja dom vägde mog 150kg mer än mig. Dom hade lyckats gå ner hur mkt som helst då dom insett att det gällde deras liv om dom inte gick ner i vikt och då slog det upp för mig att såhärä kan jag ju inte hålla på.
Jag vägde nog då 20kilo mer än vad jag borde. Jag räknade ut mitt BMI och shit jag hade ju fetma, såhär kan jag inte leva det kommer jag inte må bra av. Så dagen efter bestämde jag mig för att först börja sluta äta SOCKER!
Det var inte det lättaste, man var ju helt enkelt beroende, men varje gång jag blev sötsugen, hittade jag på andra saker, gick ut, tog en cocktail tomat, det är verkligen att rekomendera. Det var ganska svårt att avvänja en sån dålig vana.

Men jag lyckades! Efter ca 4 veckor hade jag inget sockersug längre, OCH jag hade gått ner i vikt, då började jag även att minska storlek på portion mat jag åt. Och jag åt bara tills jag blev mätt och inget mer bara för att det var gott. Låter tråkigt kanske men det funkar.

Så mitt bästa tips är att sluta med socker och minska portionerna, det är inte svårt om man gett sig fan på det!

Och det kanske underligaste är att jag fortfarande idag inte är beroende av socker, även om jag kan äta godis ibland så räcker det oftast med kanske max 5 bitar, kakor och bullar är inget måste. Jag kan ofta låta bli att ta när andra fikar, men ibland unnar jag mig det också, men jag har helt ändrat vana och den sitter verkligen kvar.
Jag gick ner samanlagt 37kg sen Ängla kom ut, men när jag aktivt gick ner i vikt, gick jag ner 15kg på ca 3mån av att bara sluta äta socker. Duktigt av mig. Och jag gick endast ner i vikt för mitt eget välbefinnande och jag blev ju het på vägen ;)

 Såhär såg jag ut när Ängla var 2 månSåhär såg jag ut 6 mån senare och 20kg lättare.
Det tog 3 mån för mig att gå ner 20kg.
Och det här gjorde jag för min egen skull ingen annans!

PUSS!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Vad du är duktig!!! Nu får vi hålla varandra i handen för nu har även läkarna här sagt att jag måste ner i vikt :O)

2010-01-21 @ 11:27:02
URL: http://guggelutt.blogg.se/
Postat av: Vaniljmousse

Ja du man skall bara göra det för sig själv och ingen annan, jag måste oxå gå ner men nu under vintern är det svårt tråkigt och mörkt, men isommar Så skall jag. Börja puzzzzzz

2010-01-21 @ 16:32:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0