Tisdag...

Har just nu inget att göra, borde kanske städa en jag har ingen lust. Thyra sover fortfarande och har sovit i en och en halv timme. Under tiden har jag ätit lunch i lugn och ro samt legat och läst en bok, Självkänsla nu! En jättebra bok jag kan rekomendera alla att läsa. Men eg behöver jag läsglasögon då jag är översynt och kan inte hålla boken mer än 30 cm ifrån mig, då går det ju iofs bra att läsa men det blir hemskt jobbigt för armarna, haha!

Thyra och jag lämnade Ängla sen blåste vi ner till BVC för 8 månskontroll, 10 kg och 72 lång var lillgummsan och så gjorde hon alla saker som dom tittar på "rätt". Men hon tyckte vi gav henne för mkt välling så hon ville att vi skulle sluta med det på natten. Får se hur det går, jag tar det när vi köpt välling från 8 mån hon får äta upp sin 6månsvälling först, den är ändå snart slut...

När vi hämtat Ängla ska vi ner till BVC igen och ta andra sprutan för svinis, tänkte även väga och mäta Ängla med, ska bli spännande och se hur stor min lilltjej blivit.

Ikväll blir det styrelsemöte, inget jag direkt ser fram emot, men jag har viktiga saker att ta upp så jag måste ju gå...

Morsan ligger på sjukan med ryggskott, aj aj aj, men jag pratade med henne idag och hon hade ont och fick en massa smärtstillande, men läget var under kontroll. Hoppas hon får komma hem idag...

Ett litet citat från boken jag läser;
Vi måste sluta upp med att slå på oss själva och betrkta oss som odugliga- kan vi inte helt enkelt komma överens om att det är omodernt att hacka på sig själv?

Älska dig själv för den du är, inte för den du tror att andra vill att du ska vara.

 Men jag är ju vacker som jag är :) Jag kom på den där dumma fula magen som jag har efter mina två helt underbara döttrar, den är rätt så häftig iaf, det kommer ju se konstigt ut den dagen den försvinner...? Och ränderna jag har på magen, det är ju häftiga tigerränder ju ascool ju... Haha!

Matte är den person som får mig att känna mig vacker precis för den jag är, han har aldrig brytt sig om att jag varit "tjock" eller har en mage som hänger eller bröst som varit stora eller små. Han tycker jag är vacker när jag går upp på morgonen och håret spretar åt alla håll och sminket som jag glömt bort att tvätta av ligger längs kinderna, han tycker jag är vacker när jag är höggravid och vägen 115kg, han tycker jag är vacker när jag väger 75kg, det spelar ingen roll hur jag ser ut eller hur jag har förändrats han älskar verkligen mig för att JAG är JAG!

Han är så underbar och jag älskar honom för att HAN är HAN! Fast just nu sticks det nå väldans när han ska pussas då han inte rakat sig, men damn it vad het han är ;)


                               

Ha det gött så hörs vi! 

Pusselipuss
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0