Var hon tvungen?

Försökte sluta med flaskan inatt eller alltså Thyra ska sluta med vällingflaskan, haha! Hon vaknade första gången strax efter två och jag lyckades hålla henne, fast hon var ju vaken, men när jag såg att kl var halv 4 gav jag upp, hon sög två tag sen somna hon, snark... Men fick iaf sova till halv 8 :) Tog det lugnt och allt lyckades flyta på idag med :) Ringde ventkillen men han var tydligen sjuk (han kunde ju ha ringt) men det gjorde inget, då kunde vi gå ner till kyrkis direkt ist, tur var det för ungarna hade jättekul :D

Vid 12 gick vi hem, jag var trött hungrig beroende av kaffe, tungt var det att gå upp för alla backar med två små runda guldklimpar i vagnen, ja samanlagt kör jag runt på 30kilo, snacka om att man blir stark. Iaf, när jag kom till porten och skulle upp för de två trappsteg som finns, bad jag Ängla att kliva av, hon vägrade trött som hon var, så jag lyfte av henne, hon vägrade stå så då puttade jag in henne i porten för att komma in med vagnen(inte hårt alls och hon ramlade inte för hon satt redan ner), hon blev ledsen förstås, jag gick och tryckte på hissen, då kommer nån jävla kärring och säger; Puttade du omkull ditt barn bara för att komma in med vagnen? Nej sa jag hon ramla, sa jag. Nej det gjorde hon inte alls jag såg hur du puttade omkull henne.

Jag orkade inte lyssna riktigt, men när jag kom upp så tänkte jag, hur kunde jag putta omkull henne när hon redan satt ner? Och vem är hon? Var hon tvungen att ens säga nåt?
Jag anser faktiskt mig själv som en snäll, lekfull och rolig mamma, men även jag måste få tappa humöret ibland. Barnen är ju just nu rätt krävande och man kan inte vara på topp jämt. Det var ju inte så att jag gjorde illa henne. Och när jag bar upp Ängla i min famn så var det ju bra igen... Aja, skit i det, nu har jag fått skriva av mig så nu lämnar jag det bakom mig!

Thyra sover, Ängla tittar på grodan och jag ska nog in i duschen för vi ska på fest ikväll för Joel som gör sin polisexamen, det ska bli så kul :)

Kramar på er allihopa!

                                               


Kommentarer
Postat av: Katarina

Men

Vilken taktlös kärring.. :(

Tydligen för gammal för att komma ihåg hur trilska barnen kan vara. Undrar vad folk tänkte om mig när jag tog tag i ärmarna på min son overall på Coop och han vrålskrek. Jag skrek tillbaka det gör fan inte ont när man tar i overallen.När han var " hal som en ål" och vägrade stå på benen så jag fick klä på honom.



Lipa åt tanten nästa gång!



Kram

2010-01-23 @ 05:28:32
URL: http://morsaneokay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0