Morrn morrn

:) Ängla har nu börjat leka julafton? Kan det vara så att hon faktiskt minns förra året? Fast hon var så liten? Hm... Lilla gumman, så är det 2 månader kvar innan tomten kommer :s

Jag vet inte om jag gjorde bort mig igår... När jag skulle hämta tjejerna igår skulle jag ta ner gardinerna på Thyras avdelning då det är städdag idag och då ska dom tvättas, jag hade med mig Ängla för att dom var ute och vi skulle ner till centrum så jag tyckte det var lättast. Iaf när jag höll på med gardinerna blev mina tjejer lite galna och började jaga varann och busa, puttas och hålla på och jag försäkte få dom lugna men det gick inte, blev stressad för jag ville bara därifrån, sen blev jag irreterad för att ingen fröken kunde hjälpa mig, som var två på 4 barn inkluderat mina då, inte så att dom kunde sätta sig ner och ta barnen eller hjälpa mig på något sätt med gardinerna, nej dom satt ner och kollade på kaoset. Så när jag var färdig och skulle klä på skickade jag ut Ängla på gården, sen Thyra som då ramlade i en vattenpöl och var ledsen, tog hand om henne och sen ut igen då hade Ä kissat på sig i trosor, byxor overall ja allting, in med henne för att se om Thyra hade nå kläder Ä kunde låna. Ä ville verkligen inte gå i kisset och blev helt förstörd och jag försökte lugna henne och förklara att det gör inget att du kissat på¨dig men du kan inte gå ut naken, jag visste först inte vad jag skulle göra, stressad som fan och ingen som ens kunde erbjuda mig hjälp. Jag blev frustread och drog upp dragkedjan på Äs overall då jag självklart klämmer hennes finger och hon börjar storböla och skrika PLÅSTER!!! Fortfarande ingen hjälp, inga rena kläder inga plåster och dessutom hade vi varit på Ts avdelning i 40 min, då slänger jag ur mig, NEJ DU ÄNGLA vi går upp till din svdelning där lär vi ju få hjälp iaf och så smällde jag igen dörren. Och mkt riktigt på Äs avdelning där det var 2 fröknar och typ 7 barn fick jag hjälp, dom sprang och hämtade plåster och fixade och donade, en av dom frågade tillochmed, Hur är det? Hur går det? Och jag berättade att jag blev stressad där nere eftersom ingen kunde hjälpa mig och så tackade jag flera gånger för hjälpen.
Men utan overall fast rena kläder och varm kofta samt fleecejacka kunde vi äntligen efter 1 timme gå och handla det vi skulle.
(anledningen till att jag blev stressad närÄ kissat på sig var just att vi skulle GÅ och handla)
Och nu har jag tänkt så mkt på att jag sa sådär, säkert om jag hade bett om hjälp hade dom kanske hjälpt mig, men jag blev så frustrerad och jag har märkt att på sista tiden så brusar jag lätte upp för småsaker, det händer så mkt på jobbet, nere på tjejernas förskola med styrelsegrejjer och så, en del saker på hemmafronten och jag bara orkar inte mer känner jag... allt på en gång känns det som och börjar bli så matt! Känns som att Ts förknar kräver så mkt av oss som ska fixas och göras, men man får inte direkt nåt tillbaka, nu har dom iofs blivit bättre på att göra saker med barnen och det känns bra, men jag saknar fortfarande dokumentationen... det är ju så kul :D

Men nog om det.. När vi väl kom iväg till C igår så var det supermysigt, barnen hade så kul i snön och Matte kom och mötte oss, så det slutade ju bra iaf :) Vi gjorde egna hamburgare och tände ljus och hade det supermysigt, sen blev det såklar fredagsmys på hög nivå :)

Idag är det eg städdag på förskolan, men jag bara orkar inte, har varit där alla gånger och ställt upp fixat, fixat inför osv men nu orkar jag bara inte. Så jag blir hemma och tvättar gardiner och städar vår lägenhet. Så är det :)

Nu ska jag sluta gnälla, haha!
Ha det!

PUSS!

Mina fina tjejer är nyvakna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0